Paris blog
Τα φρικιά πάνε Παρίσι !
Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010
Métropolitain

©Wikipedia
Την ταμπελίτσα αυτή θα την αγαπήσετε πολύ στο Παρίσι. Όχι μόνο γιατί αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα Art Nouveau (έχει βρει άλλωστε και την δίκαιη θέση της στο αντίστοιχο τμήμα του μουσείου d'Orsay) αλλά και γιατί θα γίνει η καλύτερή σας φίλη στις εξορμήσεις σας στην πόλη.
Το δίκτυο του μετρό στο Παρίσι (τουλάχιστον στο λεγόμενο κέντρο του) είναι κάτι παραπάνω από επαρκές. Υπάρχει ένας σταθμός υπογείου, σε λιγότερο από 5' απόσταση, απ' οπουδήποτε κι αν βρίσκεστε. Και τα δρομολόγια είναι συχνότατα. Θεωρώ έγκλημα για οποιονδήποτε τουρίστα να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μεταφοράς εκτός απ' αυτό (άντε, θα είμαι λίγο ανεκτική στα ποδήλατα, για λόγους αναψυχής και στα λεοφωρεία, τις πολύ πρωινές ώρες). Η εταιρία που διαχειρίζεται τις γραμμές του μετρό και τις γραμμές RER, λέγεται RATP και μάλλον είναι υπεύθυνη για όλα τα ΜΜΜ της πόλης (τραίνα, λεοφωρεία και τραμ).
Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνει κανείς όταν μπει στον πρώτο σταθμό υπόγειου, αφού έχει πληρώσει τα 8,50 ευρώπουλα για την διαδρομή του RER από το Charles de Gaulle μέχρι την ζώνη 1 που είναι το κέντρο
, είναι να προμηθευτεί από τα γκισέ πληροφοριών έναν χάρτη του δικτύου. Εάν πάλι είσαστε εντελώς control freaks, μπορείτε και να τον έχετε εκτυπώσει από πριν
. Επίσης, καλό είναι να πάρετε και ό,τι άλλο βρείτε να υπάρχει σε χάρτη, καθώς ποτέ δεν ξέρεις πότε μπορεί να χρειαστείς λεοφωρείο ή τραμ.


Αφού λοιπόν τον πάρετε στα χέρια σας και τον μελετήσετε καλά, σας προτείνω να σχεδιάσετε την διαδρομή σας έτσι ώστε να αποφύγετε όσο μπορείτε περισσότερο τις αλλαγές γραμμών από RER σε απλές του μετρό. Αυτή την εμπειρία την αποκτήσαμε κυριολεκτικά 'στην πλάτη' μας. Διότι το μετρό του Παρισιού μπορεί να είναι πυκνό, αλλά είναι παλιό, και μόνο οι αποβάθρες που εξυπηρετούν γραμμές RER διαθέτουν κυλιόμενες σκάλες. Και πιστέψτε με ... έχουν πολλές σκάλες οι σταθμοί τους. Πολλές και στενές. Και το να προσπαθείς να σύρεις την, εεε, κάπως παραφουσκωμένη βαλίτσα σου πάνω-κάτω σε αυτές, δεν λέει και πολύ
. Και μην αρχίσω καν να λέω για την απόσταση που πρέπει να διανύσεις σε μερικούς από αυτούς για να μετακινηθείς από την πλατφόρμα της μίας γραμμής σε αυτή της άλλης! Έχω την αίσθηση ότι διανύσαμε περισσότερα χιλιόμετρα κάτω από το Παρίσι, παρά πάνω του
.



Δυστυχώς, "ελληναριά" δεν παίζει με το Navigo pass
. Δεν ανακαλύψαμε κανένα κόλπο για την ξεγελάσουμε. Αντιθέτως, πιστοποιήσαμε ότι αυτό το "αυστηρά προσωπική" ισχύει στ' αλήθεια. Μία φορά που κατά λάθος δεν πρόλαβα να περάσω όταν άνοιξε η μπάρα εισόδου, αφού είχα χτυπήσει την κάρτα μου στο μηχάνημα, ανακάλυψα ότι δεν μπορώ να ξαναχτυπήσω την ίδια κάρτα δύο φορές συνεχόμενα. Ευτυχώς οι εξυπηρετικοί υπάλληλοι στα γκισέ πληροφοριών που υπήρχαν δίπλα από την είσοδο, με βοηθήσαν να περάσω παρακάμπτοντας το σύστημα ασφαλείας. Άρα το να περνάει ο πρώτος και να την πασάρει στον πισινό του, έτσι ώστε να βολεύεται όλη η παρέα με μία κάρτα, αποκλείεται ως ιδέα.

Και για τους πιο αθλητικούς τύπους, υπάρχουν και τα ποδήλατα! Στην πόλη έχει εγκατασταθεί ένα πολύ οργανωμένο δίκτυο με σταθμούς ενοικίασης ποδηλάτων με την ώρα, στο οποίο μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το Navigo pass, εφόσον το έχετε φορτώσει με το κατάλληλο αντίτιμο. Εμείς που δεν είμαστε και πολύ καλοί στην ισορροπία, χρησιμοποιήσαμε τα πόδια μας
.


Εισιτηριάκια στο χέρι λοιπόν, και καλές εξορμήσεις!
αναρτήθηκε από Ελένη στις 13:11

0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου
<< Home